Nedávno jsem psal článek o doménovém magnátovi Kevinu Hamovi. Samozřejmě, to co dokázal on už jen tak jednoduše nikdo nezopakuje, ale pro nás, smrtelníky, by mohla být zajímavá následovná služba – parkování domén.
Předpokládejme, že máme zajímavou myšlenku, ale bohužel nemáme čas na její realizaci. V rychlosti přejdeme pár domén které nás napadnou jako vhodné a zjistíme, že jedna doména je volná. Rovněž víme, že domény jsou omezený zdroj a platí pravidlo „kdo dřív přijde ten dřív mele„. Doménu si obratem zaregistrujeme.
Aby nám však doména „neležela ledem“ a případně nějakou tu korunu na sebe vydělala, je vhodné ji dát parkovat. Ve světě existuje víc takovýchto služeb, no pro evropský traffic je vhodná služba SEDO (partnerský odkaz).
Výhody parkování jsou jasné:
- víceméně bezúdržbovost, je nutné nastavit jen klíčové slovo, podle kterého se zobrazují reklamy
- výplata zisků je v případě parkování u SEDO jednoduchá, buďto přímím převodem na účet, nebo pomocí služby PayPal
- přehledné statistiky kdo navštívil vaši parkovanou doménu a co vlastně hledal (to se dá využít na další optimalizování klíčových slov)
- je známo, že Google nemá rád z pohledu SEO čerstvě zaregistrované domény, proto je vhodné doménu nechat nějaký čas „uležet“.
- proklik na reklamy zobrazované na parkovaných stránkách je větší oproti klasickým MFA, CTR se pohybuje od 10% výš. Cena za klik závisí na různých faktorech, no není výnimkou ani klik za 0.60 €.
- u SEDO je výplata v Eurech, co je výhoda oproti klesajícímu dolaru.
- spuštění parkování na doméně je jednoduché, stačí jen přesměrovat DNS záznamy na server SEDO.
Nevýhodou parkování je, že nesmíte aktivně propagovat parkovanou doménu. Pod aktivním propagováním se myslí klasický linkbuilding nebo pomocí PPC (to je na hraně, říká se tomu arbitrage – doménová arbitráž, ale to je námět na další články). Nejlepší je, pokud má daná doména jenom in-type traffic (uživatel zadal doménu přímo do address baru), anebo z odkazů, které pomalu ale jistě mizí z vyhledávacích indexů.
Parkování domén je zajímavá služba, která by neměla chybět v repertoáru znalého webmastera. Když se s ní šikovně zachází, může přinést i nějakou tu korunu zisku.
Tak kterou (které) sis zaregistroval ty? 🙂
To Jan Tinka: uz v tom stracim prehled 😀