Možná jste to ještě neslyšeli, ale co hýbe poslední týden internetem jsou správy o možné fúze Yahoo a Microsoftu. Microsoft se tak chce prosadit proti svému archrivalovi Google na poli vyhledávačů a z toho plynoucí reklamy. Yahoo Microsoftí nabídku odmítl ( nabídka 31$ za akci přičemž se Yahoo v té době prodával za 19$ ) a vyhlásil ji za „hostile bid“, nepřátelskou nabídku. Asi očekává vyšší cenu, Yahoo se nechalo slyšet, že si představuje nabídku 40$ za akci.
To však není důležité. Důležité je to, že Microsoft dělá kolosální chybu. Myslí si totiž, že když chce konkurovat svému největšímu nepříteli Google, musí začít podnikat v reklamním biznisu.
To je však nesmysl.
Většinu zisků Microsoftu tvoří prodej off-line programového vybavení. No v čase internetu a volně šířitelnému softwaru je to čím dál tým těžší. Jakž-takž lukrativní trh si drží Microsoft v korporate sféře a v programovém vybavení nových počítačů. Kdyby Microsfot začal podnikat v této době, asi by se svým modelem neuspěl. Čím dál větší skupina lidí totiž považuje software za cosi, za co se neplatí, alespoň ne v základní verzi.
Jak jde čas, přibývají hlasy na přechod ze stáje Microsoftu na některou z online aplikací (Google Apps, Zoho a spousta dalších). Kvalita těchto aplikací ještě nedosahuje kvalitu off-line ponuky of Microsoftu, ale to je jen otázkou času, kdy se tak stane. Microsoft ale nemá žádnou on-line alternativu ke svým Office produktům a každý ví, že on-line produkty jsou mnohonásobně lehčí na údržbu, záplaty, upgrade…
Kde by se měl Microsoft soustředit při koupi Yahoo je ne reklamní trh, ale on-line aplikace. Spolu totiž můžou poskytnout hybridní mix on-line a off-line aplikací a tak naštrbit monopol Googlu na internetu (Yahoo podle některých zdrojů přináší relevantnější výsledky vyhledávání oproti Google).
Nemám nic proti Google, ale konkurence přináší výhody pro běžné uživatele. Zatím ji ještě Google nemá a doufám ani mít nebude, že v brzké době mít bude!
Já si myslím, že problém MS je „v starém myšlení“. Jako hezký příklad poslouží srovnání Google hosted domains a MS Live domains. Zatímco Google poskytuje vše zdarma, tak u MS je třeba pop3 a imap přístup placený a zdarma je možný pouze přes http(MAPI). Tím vlastně nutí uživatele, aby používali jejich Live mail či Outlook 2007 s Outlook Connectorem a tohle omezení mnoho uživatelů odradí. Podobných věcí by se dalo najít určitě daleko víc.
Ona by pak vyvstala celkem zajímavá úvaha, jak by se služby Yahoo a Live vůbec dali společně integrovat. Každá společnost k tomu má úplně jiný přístup.
Dobrá poznámka, Scar. Myslím, že se služby Yahoo a Live spojit dají, ale to se musí Microsoft „otevřít“. A to, jak vidíme, jde velice těžce…
Vyvstáva ale aj další hypotéza, nechce Microsoft koupit Yahoo jen kvůli jeho pozici v Číně?
Pokus by MS nechal správu web aplikací na lidech od Yahoo, tak by Google zřejmě získal celkem slušnou konkurenci, pokud by ovšem si MS vzal správu těchto aplikací pod sebe, tak by to dle mého bylo spíše špatný…
To s tou Čínou se mi nezdá, přece jenom za 44mld $ by si mohli v Číně vybudovat velmi silnou pozici:-) a nepotřebovali by kupovat Yahoo:-D
No ja sa uz len modlim nech to Yahoo uz konecne volakto kupi. Nech to bude ktokolvek, tak to pomoze celemu IT svetu.
PS: Proletári všetkých krajín, spojte sa!
> Nemám nic proti Google, ale konkurence
> přináší výhody pro běžné uživatele. Zatím ji > ještě Google nemá a doufám ani mít nebude.
nerozumim
asi tam nejake slovo chybi, protoze to jinak nedava smysl
konkurenci povazujes za dobrou vec ale presto ji nechces?
to identita:
– jo, je to blbě napsaný, ale asi je z článku jasný, že googlu konkurence jenom prospěje.